:))

~In The Name Of Allah The Most Gracious, The Most Merciful~
~Assalammualaikum..~

Hmm :/

Assalamualaikum !

Be Thankful :*


Cikgu : Hs , kamu dapat biasiswa apa ? BKP ka BKN ?

Hs : *nganga* saya taktau saya biasiswa apa. 

Cikgu : *kerut dahi*

then tiba-tiba Alia tanya Syara .

Alia : Syara , yang hampa dua dapat SAM tu apa pulakk ?

Syara : yang tu bukan biasiswa .

Alia : Oh , ampa dapat saja la.

Hs : Haa.. sumbangan.

Alia : Haa .. pulun aihh !

Hs : *Diam* :(

Hampa mau sangat ka biasiswa tue? dah ampa layak. sudah laa.. gaji beribu-ribu ! kaya ! apa lagi ! bila aku kata ampa kaya , 

ampa kata la " Yg kaya bapak aku ! " 

Awat bapak hang tak tanggung hang ka ? Astagfirullah ~

Hampa mau sangat ka hidup macam kami ni. hidup cara orang susah. belajar utk bersyukur sikit. kerja mak bapak ampa bagus-bagus. Hampa pun semua pandai-pandai.

Setakat biasiswa bagi hampa , apalah sangat. Bukan kami yg terhegeh-hegeh mau biasiswa ni. Rezeki kami. jangan sebab benda kecikk pun kita nak bertengkaq.

Syara kata kat aku " hmm.. dah tau dah perangai depa ! "

memang la .. tapi sapa yang xterasa kalau kawan sendiri mempertikaikan apa yg kawan dia dapat. 

rezeki masing-masing weyh !


Tadi memang aku nak menangis dah.. Hampa mau sangat ka hidup macam aku ?! Kalau boleh aku pun takmau macam nie. tapi , memang hidup aku !

Aku bukan anak org kaya ! aku tak malu pun kalau aku org miskin. aku tak kisah. ayah aku buat bengkel saja. mak aku xbekerja.

kadang-kadang sehari , seduit pun tak masuk. yg tu hidup aku sekeluarga .

Hampa mau ?!

Aku pun duk cuba ubah hidup kami. kurang-kurang dengan duit biasiswa tu aku dapat bantu mak ngn ayah aku. Aku xpernah nak mintak simpati hampa. cuma hampa kena faham situasi kami mcm mana.


Hmmm :/ 

P/S : Sorry Alia , Atin .. kalau ampa terasa ! 


No comments: