:))

~In The Name Of Allah The Most Gracious, The Most Merciful~
~Assalammualaikum..~

MEMORY OF SEM 1

Assalamualaikum !

SEBAB AKU BORING CUTI SEM SEBULAN TAKTAU NAK BUAT APA. AKU PUN RAJINKAN TANGAN MENULIS. HEE :)

okayy. sem 1 done. and that the first time i took my examination at UPSI. mmg beza lahh dengan zaman STPM dulu. act, aku nak cerita pasai exam ja. yang memory ngn kawan2 tu. leklek luh ahh.

aku ke kelas dalam 14 minggu saja. pastu study week. pastu exam. hm. rasa mcm lama padahal aku rasa sat ja. yg kelas tu pun kadang ada kadang cancel. dalam kelas bukannya 100% fokus. men fon. sembang. tidoq. semua tu keja aku lah. Huhu. tak pernah berubah sejak STPM. tak penah nak sedaq. pastu malam nak exam tu, gelabah sebab banyak yang tak baca lagi. Alahai perangai.

tapi aku study lah. bukan tak study langsung. cuma ... banyak main dari study. main fon la. dok broken lah. apa lah. tapi sumpah ! aku banyak broken time exam. HAHAHAHA. mcm lawak tapi tu lah hakikat. tapi aku tadak lah pikiaq sgt broken tu. aku just buat taktau ja la. aku cuba fokus. tu masalah hati. ni masalah study. jangan kaitkan. tapi kadang tu terbabit gak ah. biasalah.

dalam exam kadang blank. tapi gagah keluaq awai. mcm hebat sgt nuhh. HAHAHAHA. aku selalu pakat ngn Syaza kluaq awai. rasa mcm malas nak pikiaq dahh. habih tawakal dah tu.. and aku rasa pointer aku untuk sem 1 takkan lebih 3. betul. sbb aku banyak main sem 1 ni. mungkin kejutan budaya jugak kot. tahh, aku taktau lahh. yang pasti aku tak expect result aku utk sem 1.

29 jan 2018. aku tgok group batch riuh. depa kata result dah keluaq. aku mcm "Srs ah?"

dok rasa mcm habih lah result aku jatuh. aku kuatkan diri, check jugak lahh. walaupun. Allah. ketaq lahhh.

terbeliak mata aku tgok result. 3.88 ? srs ahh. ni result aku ka ? dekan first class ka? aku tanya kakak. btoi ka. kak kata btoi. aku habaq kat mama. mama kata Alhamdulilah.

dalam hati aku. Alhamdulilah. Allah. :') syok tak terkata lah masa tu.

dlam dok broken result perform jugak. huhu. Allah ganti segala kepedihan aku masatu dengan result yang aku dapat lani. YANG PENTING JANGAN TINGGAI SOLAT DENGAN SELALU BACA AL-QURAN. (bukan aku nak blagak alim ka apa. tapi benda tu adalah tiang agama.)

kalau hg jahat mana sekalipun. jangan tinggai solat. doa. baca al-quran.

and, apa yang aku dapat itu hasil usaha. doa mama ayah mungkin. aku tak nafikan. rezeki ni semua dari Allah. Terima kasih Ya Allah.

tahniah jugak untuk kawan2 seperjuangan aku. yang rasa down dengan result tu, jgn pikiaq sgt nahh. sem 2 kita pulun lagi, InsyaAllah.

Tahniah semua. YAYA, SYAZA, UMMI, JAA, IZZATI, ALIA DAN SEMUA. SAYANG SEMUA. <3





No comments: