:))

~In The Name Of Allah The Most Gracious, The Most Merciful~
~Assalammualaikum..~

Cepat atau lambat

Assalammualaikum !

Tadi kodek2 ig. Tgok kwn nu dah kawin dah. Tgok kwn ni tunang dah. Padahal umur baya2 aku ja. Ada yg blajaq lagi. Ada jugak yg taktau la dia buat apa. 😂 pastu tiba2 aku terpikiaq. Makin lama , org makin matang. Org makin pikiaq masa hadapan. Bukan mcm dulu. Dulu takat couple pastu break. Couple ngn org lain. (Bukan aku) kadang terdetik. "Bila turn aku nak mcmtu?" Terdetik ja la. Bukan apa pun.

Pikiaq punya pikiaq. Baru aku sedaq. Benda ni kan aturan Allah. Kenapa kita nak pertikaikan. Allah kata jodoh tak sampai lagi. Allah kata bukan masa dia lagi utk hg kawin ka tunang ka apa. Setengah org , Allah bagi nikmat dgn percepatkan jodoh depa. Setengah Allah bagi nikmat kita merasa dulu bestnya study. Lepak ngn kawan2. Nnti bila dah kawin. Benda tu kita takkan rasa. Sebab apa. Sebab kita ada tanggungjawab dan komitmen lain.

Jodoh ni ada. Cepat atau lambat saja. ✨

Kan ada pepatah "yg terbaik selalu dtg lambat." Jgn risau. Yg kawin muda tu mungkin rezeki depa utk kawin muda. Dan kita pun tgok kawin muda ni mcm sweet lahai. Tapi mungkin , ada cabaran dia.

Kita couple terok2 pun. Kalau Allah kata dia bukan jodoh hg , nak buat camana kan. Allah tau apa yg baik utk kita. Kita follow the flow ja. 👌

Bukan la nak bajet alim ka apa. Cuma nak ingatkan kat diri. Kadang aku bukan betoi sgt pun. Kadang samdol jugak. 😂 Tapi tu lahh. Aku tgok kwn aku ramai dah ikat tali pertunangan. Yg dah akad. Jadi aku nak cool down diri aku. Kiranya mcm jgn tergopoh atau terpengaruh lahh dgn benda2 ni. 😂😂😂😂

Sebab aku pun study lagi. Pikiaq hat tu ja dulu. Kalau jodoh tu mai , kita on saja. HAHAHAHAH. Tapi selalunya bukan jodoh yg mai , bongok yg dok mai pun. K DAK DAK. AKU MELAWAK JA.

Em. Dah ahh. Rumet aku tadak. Jadinya , seorang la aku. Kbye. 😪💕


No comments: