:))

~In The Name Of Allah The Most Gracious, The Most Merciful~
~Assalammualaikum..~

I S T I Q A M A H #Part1

Assalammualaikum !

okay. tadi dapat ws dari Nadia. my cousin ever.

she asked me to help her. i was wondering. and i replied "Apadia?"

she voice to me. dia kata.

"Hanis, tolong ajaq aku. Aku nak berubah. Aku teringin nak pakai tudung labuh, stokin. Pakai handsock. Nak tutup aurat."

i was at a loss word. terkedu aku dgq Nadia kata camtu. dalam hati tu Alhamdulilah. dia nak berubah. then aku pun memang nak tolong dia.

tetiba aku teringat. memang sebelum ni aku memang ada perli dia.

"Hg tgok kaki hg. Tu lah hg. Takmau pakai stokin."

"Hg ni. apa ni tudung singkat2. haish."

"Hg kalau nak selak lengan baju, hg pakai la handsock."


Tapi masa tu maybe hidayah takmai lagi kat dia. Allah tak gerak hati dia lagi. dia still mcmtu. aku pun taktau nak buat apa lagi kat diaa.

ada sekali, aku sound dia sbb dp wasap dia gambaq tak pakai tudung. nasib baik dia dengaq cakap aku. lepas tu dia tukaq dp wasap dia.

bila dia kata dia nak berubah. Aku rasa bersyukur sangat sebab Allah gerakkan hati dia untuk berubah. betul. Hidayah Milik Allah. 

Kita manusia ni bagi dakwah. Ajak kepada kebaikan. Bukan lagi perlekeh depa.


okay lah. bateri lappy pun nak mati dah. akan bersambung part 2.
k wassalam . :)

No comments: